lipca 11, 2018

Jednogarnkowa mieszanka warzywna z ciecierzycą

Jednogarnkowa mieszanka warzywna z ciecierzycą
Danie "jednogarnkowe". Jeden z najszybszych obiadów jakie w życiu zrobiłam... - czas przygotowania 15 minut, jeśli mamy ugotowaną cieciorkę oraz komosę (zrobiłam to dzień wcześniej, dzięki czemu uzyskałam składniki do przygotowania kilku potraw). 

Komosa z warzywami i ciecierzycą


Składniki:

  • 2 łyżki ugotowanej komosy ryżowej (dowolny rodzaj, u mnie czerwona)
  • 2 łyżki ugotowanej ciecierzycy (dowolny rodzaj, u mnie czarna)
  • Połówka małej cukinii
  • Jedna mała cebulka
  • Połówka papryki (dowolny rodzaj, u mnie biała)
  • Dwie łyżki czarnych oliwek
  • Olej do smażenia (u mnie olej kokosowy)
  • Łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • Sól, pieprz
Szklankę ciecierzycy zalałam dwoma szklankami wody i moczyłam przez 24 godziny (pozbyłam się w ten sposób szkodliwych i "wzdymających" substancji). Dlatego też obiady z cieciorką w składzie planuję z wyprzedzeniem. Następnie, w tej samej wodzie, gotowałam ją do momentu, aż pochłonie całą wodę. 

Szklankę komosy zalałam dwoma szklankami wody i tak samo jak cieciorkę,  ugotowałam do momentu aż pochłonęła całą wodę. W celu zaoszczędzenia czasu proponuję zrobić to dzień wcześniej.
Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju kokosowego, wrzuciłam pokrojoną drobno cebulę, cukinię, paprykę i oliwki. Smażyłam wszystko do momentu, aż cukinia stała się miękka. Dorzuciłam dwie łyżki komosy oraz dwie łyżki ciecierzycy, cały czas dokładnie mieszając. Dodałam łyżeczkę koncentratu pomidorowego, przyprawiłam solą i pieprzem. Wszystko jeszcze chwilę smażyłam, cały czas mieszając aż składniki się połączyły i potrawa stała się ciepła, a nawet gorąca. 
Gotowe! Szybka potrawa na aktywny dzień. Powstała z tego pożywna i do tego całkiem smaczna mieszanka! Dobra alternatywa dla mięsnych obiadów lub kolacji!
Tymczasem! 

lipca 04, 2018

Kanapeczki z cukinii z gotowanymi warzywami

Kanapeczki z cukinii z gotowanymi warzywami
Moje wakacje w górach spędzam aktywnie. Liczne spacery, trochę opalania i relaksu na trawie, a także codzienne treningi. Szkoda mi pogody na siedzenie w kuchni przez większą część dnia, ale mimo tego staram się trzymać dietę i codziennie gotuję. Wymyślam szybkie, zdrowe obiady, żeby móc jak najdłużej przebywać na świeżym powietrzu i spacerować... Kolejny dzień w górach i kolejny pomysł na paleo obiad! Mini kanapeczki z cukinii z kiełbasą chorizo i gotowanymi warzywami!
Mini kanapeczki z cukinii z kiełbasą chorizo
 Składniki:

  • Pół małej cukinii
  • Kawałek hiszpańskiej kiełbasy chorizo (około 10 cm)
  • Świeża pietruszka drobno pokrojona
  • Kalafior
  • Kilka marchewek
  • Przyprawy (zioła śródziemnomorskie z suszonymi pomidorami i czosnkiem, sól, pieprz)
  • Masło klarowane do smażenia

Kalafior i marchewki ugotowałam w lekko posolonej wodzie, aż będą "al dente", żeby się nie rozpadały.
Cukinię pokroiłam wzdłuż na cienkie, ale długie plastry, tak samo zrobiłam z kiełbasą chorizo. Rozgrzałam masło klarowane na patelni, ułożyłam na nim plastry cukinii, przyprawiłam i chwilę podsmażyłam. Jak cukinia zrobiła się już trochę miękka ułożyłam na niej plastry chorizo i posypałam pietruszką. Smażyłam jeszcze chwilę, aż kiełbasa się trochę "wytopiła". Opcjonalnie można położyć na "kanapeczkach" ser kozi bądź żółty. Podałam z ugotowanymi warzywami. Warzywa można polać roztopionym masłem klarowanym z dodatkiem czosnku i przypraw. Gotowe! 
Kanapeczki z cukinii z gotowanymi warzywami
Lekkostrawny, szybki obiad na gorące, wakacyjne dni!
Tymczasem! 

lipca 02, 2018

Musli z amarantusa

Musli z amarantusa
Najtrudniejsze w przejściu na dietę paleo było dla mnie zastąpienie czymś zwyczajnej owsianki. Od kilku lat jadłam ją prawie na każde śniadanie, ponieważ, jak przystało na miłośniczkę włoskiej kuchni, moje poranne posiłki w 75% są "na słodko". Szukałam więc alternatywy i znalazłam kilka sposobów jak i czym zastąpić owsiankę w celu ograniczenia spożywanych węglowodanów i zwiększenia ilości białka. Jedną z możliwości jest właśnie zrobienie musli z ziaren amarantusa.

Amarantus z bakaliami

Składniki:

  • Szklanka ziarna amarantusa
  • Szklanka wody
  • Pół łyżeczki cynamonu
Amarantus zalałam wodą, dodałam cynamon i  gotowałam przez około 15 minut aż wchłonął wodę. Można go od razu ugotować w mleku, ale ja przygotowałam go dzień wcześniej, dlatego gotowałam w samej wodzie i odstawiłam na rano.
Amarantus ugotowany na wodzie
  • Pół szklanki mleka kokosowego
Mleko podgrzałam, zalałam nim amarantus.

Amarantus z mlekiem kokosowym
  • Łyżeczka jagód goji
  • Łyżeczka suszonej morwy białej
  • Łyżeczka suszonej żurawiny
  • Łyżeczka nasion konopii
  • Łyżeczka masła orzechowego
  • Owoce: kilka plasterków banana, mała brzoskwinia UFO
Całość posypałam moimi ulubionymi dodatkami. Zawsze, jedząc śniadania "na słodko" staram się dodawać do nich jakieś owoce. Często są to maliny/jagody/truskawki, tym razem akurat postawiłam na brzoskwinię i banana. 
Musli z amarantusa
Lekkie, pożywne, wakacyjne śniadanko! Można je też spakować do pudełka i zabrać na wycieczkę jako drugie śniadanie, czy też deser... ;)
Tymczasem!
Copyright © 2016 Perla con passione... , Blogger