lipca 02, 2018

Musli z amarantusa

Najtrudniejsze w przejściu na dietę paleo było dla mnie zastąpienie czymś zwyczajnej owsianki. Od kilku lat jadłam ją prawie na każde śniadanie, ponieważ, jak przystało na miłośniczkę włoskiej kuchni, moje poranne posiłki w 75% są "na słodko". Szukałam więc alternatywy i znalazłam kilka sposobów jak i czym zastąpić owsiankę w celu ograniczenia spożywanych węglowodanów i zwiększenia ilości białka. Jedną z możliwości jest właśnie zrobienie musli z ziaren amarantusa.

Amarantus z bakaliami

Składniki:

  • Szklanka ziarna amarantusa
  • Szklanka wody
  • Pół łyżeczki cynamonu
Amarantus zalałam wodą, dodałam cynamon i  gotowałam przez około 15 minut aż wchłonął wodę. Można go od razu ugotować w mleku, ale ja przygotowałam go dzień wcześniej, dlatego gotowałam w samej wodzie i odstawiłam na rano.
Amarantus ugotowany na wodzie
  • Pół szklanki mleka kokosowego
Mleko podgrzałam, zalałam nim amarantus.

Amarantus z mlekiem kokosowym
  • Łyżeczka jagód goji
  • Łyżeczka suszonej morwy białej
  • Łyżeczka suszonej żurawiny
  • Łyżeczka nasion konopii
  • Łyżeczka masła orzechowego
  • Owoce: kilka plasterków banana, mała brzoskwinia UFO
Całość posypałam moimi ulubionymi dodatkami. Zawsze, jedząc śniadania "na słodko" staram się dodawać do nich jakieś owoce. Często są to maliny/jagody/truskawki, tym razem akurat postawiłam na brzoskwinię i banana. 
Musli z amarantusa
Lekkie, pożywne, wakacyjne śniadanko! Można je też spakować do pudełka i zabrać na wycieczkę jako drugie śniadanie, czy też deser... ;)
Tymczasem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Perla con passione... , Blogger