lipca 11, 2018

Jednogarnkowa mieszanka warzywna z ciecierzycą

Danie "jednogarnkowe". Jeden z najszybszych obiadów jakie w życiu zrobiłam... - czas przygotowania 15 minut, jeśli mamy ugotowaną cieciorkę oraz komosę (zrobiłam to dzień wcześniej, dzięki czemu uzyskałam składniki do przygotowania kilku potraw). 

Komosa z warzywami i ciecierzycą


Składniki:

  • 2 łyżki ugotowanej komosy ryżowej (dowolny rodzaj, u mnie czerwona)
  • 2 łyżki ugotowanej ciecierzycy (dowolny rodzaj, u mnie czarna)
  • Połówka małej cukinii
  • Jedna mała cebulka
  • Połówka papryki (dowolny rodzaj, u mnie biała)
  • Dwie łyżki czarnych oliwek
  • Olej do smażenia (u mnie olej kokosowy)
  • Łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • Sól, pieprz
Szklankę ciecierzycy zalałam dwoma szklankami wody i moczyłam przez 24 godziny (pozbyłam się w ten sposób szkodliwych i "wzdymających" substancji). Dlatego też obiady z cieciorką w składzie planuję z wyprzedzeniem. Następnie, w tej samej wodzie, gotowałam ją do momentu, aż pochłonie całą wodę. 

Szklankę komosy zalałam dwoma szklankami wody i tak samo jak cieciorkę,  ugotowałam do momentu aż pochłonęła całą wodę. W celu zaoszczędzenia czasu proponuję zrobić to dzień wcześniej.
Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju kokosowego, wrzuciłam pokrojoną drobno cebulę, cukinię, paprykę i oliwki. Smażyłam wszystko do momentu, aż cukinia stała się miękka. Dorzuciłam dwie łyżki komosy oraz dwie łyżki ciecierzycy, cały czas dokładnie mieszając. Dodałam łyżeczkę koncentratu pomidorowego, przyprawiłam solą i pieprzem. Wszystko jeszcze chwilę smażyłam, cały czas mieszając aż składniki się połączyły i potrawa stała się ciepła, a nawet gorąca. 
Gotowe! Szybka potrawa na aktywny dzień. Powstała z tego pożywna i do tego całkiem smaczna mieszanka! Dobra alternatywa dla mięsnych obiadów lub kolacji!
Tymczasem! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Perla con passione... , Blogger