czerwca 26, 2018

Szparagi z quinoą i boczkiem

Przyznaję się bez bicia, że szparagi "odkryłam" dopiero w tym roku... Wcześniej kompletnie nie wiedziałam, jak się je przyrządza, ani też jakoś szczególnie mi nie smakowały. Niestety sezon na szparagi dobiega końca, ale jak to mówią lepiej późno niż wcale! Mam nadzieję, że w kolejnym sezonie uda mi się dużo więcej poeksperymentować z przygotowywaniem tych przepysznych warzyw... 
Na ten moment zrobiłam bardzo szybki obiad: Szparagi z komosą ryżową i boczkiem - czas przygotowania około 20 minut.

Letni obiad - quinoa ze szparagami i boczkiem
Składniki:

  • Szklanka czerwonej komosy ryżowej (quinoi)
  • Pęczek zielonych szparagów
  • 5 suszonych pomidorów
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 czerwona cebula
  • kawałek boczku na skwarki
  • masło klarowane do smażenia
  • przyprawy: zioła prowansalskie, sól, pieprz
Komosę ugotowałam w dwóch szklankach wody, aż stała się całkiem sucha. W międzyczasie zeszkliłam na maśle cebulę wraz z czosnkiem, dodałam boczek i smażyłam aż się trochę wytopił. Następnie wrzuciłam, pokrojone w około 2 cm kawałki, szparagi i dusiłam pod przykryciem około 5-10 minut. Na końcu dodałam komosę wraz z pomidorami i przyprawami. Wymieszałam dokładnie wszystkie. Gotowe! 

Danie na patelni

Danie na talerzu
Szparagi bardzo dobrze komponują się z dodatkiem jajek, dlatego jako uzupełnienie obiadu, zrobiłam jajka sadzone.
Komosa ryżowa ze szparagami i jajkiem sadzonym

Zdrowy, pożywny, ale też bardzo lekki obiad, idealny na upalne dni! 
Tymczasem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Perla con passione... , Blogger