kwietnia 26, 2018

Paleo niezbędnik przed majówką

Długi weekend zbliża się wielkimi krokami, mnie już jutro czeka wyjazd na ponad tydzień, więc wpadł mi do głowy pomysł, żeby przygotować taką małą "ściągawkę" / niezbędnik co ze sobą zabrać na dłuższy wyjazd. Przyda się szczególnie, jeśli będziecie mieli okazję samodzielnie gotować!

Paleo zestaw na podróż

Lecimy:

  • Gorzka czekolada! Absolutnie "must be", przydać się może ZAWSZE! Najlepiej trzymać ją w torebce, zwłaszcza, jeśli planujemy wycieczkę ;)
  • Woda kokosowa! Świetnie nadaje się jako dodatek do owocowych koktajli, ale często piję ją tak po prostu, bo jest smaczna, gasi pragnienie i pozostawia uczucie sytości.
  • Olej kokosowy! Myślę, że zdecydowanie łatwiej jest go przywieźć ze sobą, niż na szybko wyklarować masło (chociaż i takie rzeczy się zdarzały)... ;)
  • Mleczko kokosowe! Można na nim ugotować płatki ryżowe, jaglane, gryczane, jak miałam ochotę na zupę mleczną, to zjadłam z nim ryż albo komosę ryżową. Do wyboru do koloru, jak Was najdzie ochota na ciasto, to też się nada! W małych sklepikach, które często są w górach, na wsiach nie dostaniemy takiego mleka niestety, więc lepiej je zabrać z domu. ;D 
  • Mieszanka ulubionych bakalii, pestek dyni i słonecznika, ulubione dodatki! Przydają się zarówno do śniadania "na słodko", jak i jako dodatek do sałatki! 

    To był mój "must have" na tygodniowy wypad w góry, gdzie byłam z rodzinką i musiałam sobie sama gotować, żeby utrzymać dietę paleo. Produkty do obiadów także zabrałam z domu -na całe szczęście - w lokalnym sklepiku, z warzyw pani miała tylko ziemniaki i marchewkę...:(
Do obiadów:
  • Cukinia! Idealna zarówno do potraw z piekarnika, jak i z patelni, czy z grilla.
  • Bataty! 
  • Papryka!
  • Cebula!
  • Hiszpańska kiełbasa chorizo!
  • Jajka!
  • Bezglutenowy makaron!
  • Koncentrat pomidorowy!
  • Komosa ryżowa!
  • Mieszanka przypraw!
Na tych produktach można spokojnie przetrwać tydzień i to w "wielkim stylu". 

Propozycje dań:
  • Zapiekanka warzywna
  • Grillowane warzywa
  • Spaghetti
  • Komosa ryżowa z warzywami i kiełbasą chorizo
  • Jajecznica
  • Omlet
Oczywiście to tylko propozycje, przez które chciałam pokazać, jak łatwe będzie trzymanie się zdrowego jedzenia, jeśli odpowiednio się do tego przygotujemy. Najlepiej zrobić sobie szybką listę zakupów, mniej więcej zaplanować co się będzie jadło na każdy posiłek, a potem już tylko zrealizować ten plan. Wierzcie mi, to wcale nie zajmuje dużo czasu!!! :D  
Z tymi potrawami można eksperymentować, modyfikować je na milion sposobów a także przygotować je wspólnie ze znajomymi/rodziną, można się przy tym całkiem dobrze bawić! ;) 

Podstawa to: 
  • świeże warzywa, z których zawsze da się coś dobrego przyrządzić, w dodatku ich cena też nie jest wysoka
  • owoce sezonowe, jako przekąska, ale przed południem i w niewielkich ilościach, bo zawierają cukry proste, o czy pisałam już w poście na temat mojej diety paleo.
  • mięso, z jak najlepszego źródła, czytajcie skład!
  • jaja, alternatywa na większość posiłków (jajka sadzone, na miękko, na twardo do sałatki, jajecznica, czy też omlet)
  • ryby, tak samo jak mięso - z dobrego źródła
  • pestki i orzechy - w niewielkich ilościach, jako dodatek do potraw
  • zdrowe tłuszcze: olej kokosowy, oliwa z oliwek, smalec (najlepiej domowy), masło klarowane (wyklarujcie w domu - szybko, a przede wszystkim - tanio!)
    Paleo obiad
Przykład mojego wyjazdowego obiadu, czas przygotowania: 
25 min 
- komosa ryżowa
- marchewka, cebula, resztki jarmużu (zostały z sałatki), kiełbasa (akurat zwyczajna, bo zabrakło chorizo), cukinia, przyprawy

Bawcie się tym! Kombinujcie, modyfikujcie! Zdrowy styl życia to ma być przyjemność, czasami zabawa, a przede wszystkim efekty: poprawa samopoczucia, mnóstwo energii, a efekt uboczny to wymarzona sylwetka! Trzeba mieć siłę na wycieczki w góry, jedzenie do pudełka i w drogę! :)
Tymczasem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Perla con passione... , Blogger